Se spune că poți afla multe despre un om atunci când îi afli profesia. Cred că acest lucru este adevărat, deoarece drumul pe care îl pacurgem fiecare dintre noi în viață se datorează unor alegeri făcute în funcție de aptitudinile și înclinațiile noastre.
Eu am fost întotdeauna pasionată de științele economice, pentru că cifrele nu mint. Chiar dacă cifrele pun uneori probeme, tot ele îți oferă și soluții, atunci când știi unde să le găsești.
Ca urmare a experienței mele ca expert contabil și ca auditor financiar, consider că buna gestionare a bugetului unui oraș pote oferi soluții la multe din problemele acestuia. Nu este normal ca, acolo unde există bani de la buget, aceștia să nu fie cheltuiți, sau dacă sunt cheltuiți, proiectele cele mai importante să nu aibă prioritate.
Mai multă transparență în administrarea bugetului local
În primul rând, pentru că vorbim despre banul public, consider că este necsar ca fiecare cetățean al municipiului Sibiu să știe exact cum a fost gestionat bugetul în fiecare an, de către fiecare din instituțiile subordonate Primăriei. Una din propunerile avansate în cadrul programului meu este aceea de a trimite anual tuturor sibienilor un raport de activitate, pentru ca aceștia să înțeleagă exact cum și pe ce se cheltuiește bugetul orașului, deoarece vorbim și despre bani care sunt colectați din taxe și impozite de la persoane fizice și juridice din Sibiu.
Gestionare mai eficientă a bugetului
Știați că, în municipiul Sibiu, au rămas necheltuiți în anul 2015 181 de milioane de lei? Este o sumă care putea fi folosită de exemplu pentru asfaltarea străzilor din oraș, deoarece multe dintre ele sunt încă străzi de pământ. Este ceva de neconceput pentru un oraș care se dezvoltă în continuare, capitală de județ, centru universitar și punct turistic important pe harta României. Pe lângă imaginea nefavorabilă a orașului pe care ne-o creează aceste străzi, este vorba și despre disconfortul cetățenilor care locuiesc în acele zone sau le tranzitează frecvent.
Acesta este doar un exemplu, însă, cu siguranță, există și alte situații în care poate exista o mai bună organizare a cheltuielilor, spre folosul cetățenilor.
Eficientizarea licitațiilor publice
Licitațiile publice efectuate pentru diferite lucrări ale orașului sunt, din păcate, câștigate de multe ori de către firme care apoi le subcontractează mai departe. Nu este o situație pe care o întâlnim numai la Sibiu, este ceva frecvent la noi în țară, însă acest lucru nu trebuie să se mai întâmple și pe viitor.
Prin faptul că lucrările sunt tergiversate și se întârzie foarte mult finalizarea lor, costul lor total ajunge să fie în cele din urmă mai mare și nu se realizează nici o economie la buget. Aș putea chiar spune că, mai degrabă se face o risipă inutilă.
Trebuie să existe condiții clare impuse firmelor care partică la astfel de licitații publice, precum și penalizări, dacă acestea nu își îndeplinesc obiectivele propuse la timp, sau dacă lucrările respective sunt subcontractate mai departe.
Din experiența mea ca auditor intern pentru mai multe primării din județ, pot să afirm cu certitudine că știu exact care sunt cele mai frecvente probleme cu care se confruntă aceste instituții atunci când vine vorba despre administrarea corectă și eficientă a unui buget.
Știu care sunt greșelile ce nu ar trebui făcute și sunt sigură că experiența mea profesională poate fi benefică pentru Primăria Sibiu.
Eu nu fac promisiuni pe care să nu le pot susține apoi cu fapte, eu mă prezint în fața dumneavoastră ca om și ca profesionist, deoarece consider că cea mai importantă contribuție pe care o pot aduce Primăriei este faptul că mă voi pune cu totul în slujba dumneavoastră, a cetățenilor.